3D sterren kaart

Stampin up!: cardstock: whisper white; inkt: island indigo, pool party, pistaccio pudding; markers: island indigo, pool party; stempels: simply stars, label love; accessoires: simply scored
Ander: Spellbinders deckled frame; Tim Holtz blending tool of Stampin up! Stamping spons
idee: Stampin up corporate blog

Wat een leuk idee om sterren 3d te maken. En het is helemaal niet moeilijk. 

Stempel de grote ster met sterretjes in pistacchio pudding, en de grote ster met streepjes een keer 100% geïnkt, en dan een tweede keer zonder opnieuw te inkten; en daarna nog een keer 100%.
Knip de sterren uit. Leg de sterren met de gestempelde kant naar beneden op de scimply scored en trek een rillijn van een punt naar de recht tegenoverliggende inkeping. Herhaal dit voor alle punten. In principe zou je de zo ontstane rillijnen nu om en om als berg- of als dalvouw moeten vouwen, maar omdat de sterren toch relatief klein zijn, kan je volstaan om de punten voorzichtig samen te knijpen. Zo krijgt de ster 3 dimensies.
Ik had op internet al eens gezien dat je met een leeg clearblok ook een achtergond kunt stempelen, maar bij mij wilde dat niet lekker lukken, dus heb ik terug gegrepen naar mijn malletje dat ik eens had gemaakt met een deckled frame die. Dat heb ik gesponst met pool party. De sterren heb ik opgeplakt met een dubbele dimensional.
Ik heb de happy birthday stempel uit de label love set met marker gekleurd met island indigo en op de kaart gestempeld