Swallowtail kaart

Stampin up!: cardstock: whisper white, rich razzleberry, calypso coral; inkt: rich razzleberry, calypso coral; stempels: swallowtail; accesoires: rich razzleberry stitched ribbon, stamp and pierce mat, basic pearls, basic rhinstones
idee: Brandi Cox

Werkelijk een prachtige stempel die swallowtail.
Ik heb het basis idee voor deze kaart gezien bij Brandi Cox, zij maakte de kaart in zwart wit, ook heel stijlvol, maar ik wilde het geheel wat kleuriger.

Voor een egale afdruk van zo'n grote afbeelding gebruik ik de stamp and pierce mat. Ink de stempel in met de afbeelding naar boven, zo kan je zien of de gehele afbeelding met inkt is bedekt. Leg een kladpapiertje op de stampmat en daarop het cardstock waarop je wilt stempelen. Stempel vervolgens je afbeelding. Door de stamp mat wordt de druk gelijkmatig verdeeld en heb je eerder een egale afbeelding.

Stempel de vlinder twee keer. Knip van een afbeelding de vlinder (gedeeltelijk) uit. Ik heb ervoor gekozen alleen het middendeel van de vleugels uit te knippen. Plak de uitgeknipte vlinder met gluedots of een stukje stickystrip, alleen met het lijfje op de andere afbeelding. Vouw de vleugels licht omhoog voor een speels effect. Je ziet je kan zowel een verticale als een horizontale kaart met dezelfde basis maken. Voor de 'bling' heb ik op de rich razzleberry kaart een basic thinestone geplakt en op de calypso coral versie een basic pearl.